mandag 7. mars 2011

Hipster!


Jeg kom til å klikke meg innom NRK2s kulturstripe (?) i dag; Nasjonalgalleriet stod på tapeten. Der dukket denne mannen opp:

Han er åpenbart fransk ("Vincent" "Gallo"), omtales som hipster av statskanalen (10 poeng), har laget en kunstfilm om snø, driver med "høykonseptuell kunst" (hvis det er lov å si) - malerier, foto, plater og slikt - og, og, selger spermen sin for $1 mill på sin hjemmeside... For ikke å snakke om en helaften med sjarmtrollet selv; det hjelper ikke å være hipsterdouche hvis du må betale $50k for at noen skal gidde å leke med deg.

Jeg liker svært godt at statskanalen omtaler ham som en "selvopptatt hore", og plasserer nok en gang hipstere og franskmenn i den båsen de hører hjemme. Det hjelper ikke at han visstnok har spilt i Goodfellas.

Jeg, for min del, tyr til fotballens verden for lykke og indre sjelefred - nå som vm er ferdig, liksom - og kan feire en haltende Chelseaseier med et par-tre ostesmørbrød.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar