lørdag 9. april 2011

Smaken av taco, hver dag

Soundtrack:


Fordi dette er livets sang om dagen, etset seg inn som en permanent flekk på trommehinna, dog som en av de flekkene du blir litt glad i, og ikke vil fjerne. (Takk, Øyvind.) Se videoen, lun og fin.

Fredag er en generelt god dag i uken og livet. Det som manifesterte seg som den sitrende snart-helg-følelsen da man fortsatt gikk på skolen, ligger fortsatt latent selv hos en halvstudert røver som later som han skriver på hovedoppgaven sin. Så all skoleinnsats settes på plussiden, på grensen til bonus. Du kjenner det i ryggmargen, merker det på dem rundt deg; det er fredag, helg, fri - selv om vi aldri egentlig har fri: Oppgaven ligger som en klam hånd på skuldra, tyngre for hver slurk du tar av kaffekruset. Men våren har kommet til landet, det er legitimt å bruke solbriller, og vi sitter ute, prater skit og lar livet renne ut i sanden. Og det er fullkomment.

Jeg hadde i dag et American Beauty moment (veldig pre-hipster (pripster?) i og for seg, der den dypsindige naboen filmer fenomenet blader-blåser-i-sirkel). Dette er visstnok veldig artsy, så det ble filmet av en hip fyr på benken ved siden av. Jeg kunne jo ikke være dårligere, metahipster som jeg vel er, så jeg filmet litt også:


I don't get it. Men, da jeg kom til Fredrikkekantina, ble jeg møtt med denne livets plakat:


Så det kunne ikke bli annet enn en bra dag. Tacoen var absolutt holdbar, jeg slapp å spise mais, og dristet meg til ekstra ost - det er jo tross alt helg. Måltidet ble inntatt sammen med en ekte kvinnelig backpacker; vi drøftet livet, om enn svært digresjonsbasert. Hun går for øvrig på sosiologi, det vil jeg også - kjempegøy. Tenk, da kunne jeg referert til Bourdieu uten å være pretensiøs. Får ta det som neste grad, så kan jeg studere noen år til. Universitetet er som en stor godtepose, som det sies i mine kretser. Backpackerinnen innrømmet også at norsk taco er mye bedre enn den latin-amerikanske, et stort øyeblikk.

Ellers: De som vil ha Fernando Torres, vær så god; makan.

Og, jeg er nå også på twitter. Sosiale medier er visst det nye. Fy faen, prinsipper liksom.

2 kommentarer:

  1. kanskje du en dag blir like stor i bloggverdenen som voe. gleder meg til spillet. http://www.games1.com/Play/VOE_MakeUp

    SvarSlett
  2. ja, det vil jo alltids være en målsetning. spillet om mitt liv vil imidlertid inneholde mat som en viktig bestanddel.

    SvarSlett