torsdag 14. april 2011

Hipster Kitty; nå er jeg lykkelig

Etter ca en million requests; greit, jeg skal skrive mer om hipstere. Min kjære bror gjorde meg oppmerksom på dette lille fenomenet. Og jeg døde. Hver gang. Dette blir sikkert verdens lengste, men slapp av, det er svært bildebasert.

Enter: Hipster Kitty og hennes lille guide-to. Men, husk;

Musikk er viktig for hipsterne;

Det kan imidlertid gjøres meta-ironiske populærmusikalske unntak, selvfølgelig;

Kunst er også en stor del av hipsterkulturen;

Så også foto; her er polaroidkameraet en essensiell komponent;


For all del, i svart-hvitt;


Det er viktig å kombinere tekst og bilde - da blir du graphic artist;


Samt film, utenlandsk sådan; og her, mine damer og herrer, er linken mellom backpackerne og hipsterne - ref. En globetrotterbasert bås;

Du tror kanskje at Apple innehar en særlig plass i hipsterhjertene?;

Det har blitt for mainstream, skjønner du vel. Det er viktig å skille seg ut (jeg aner ikke hvem dette er);


Men blogge gjør hipsteren (jada.);


Hipster er først og fremst stil, fremtoning, attityd;

Og, absolutt viktigst av alt;


Kosthold er også noe som hipsteren prioriterer og meta-mener noe om. Dette er gjerne vegetarisk, slik at samfunnsengasjement på miljø- og klimafronten kan skimtes innimellom - på bloggen;


Et ensidig kosthold er kanskje noe av grunnen til den generelle magerheten som gjerne preger hipsterne. Da kan man lett bli syk, og det kan fort gå ekstra ille;


Mellommenneskelig kontakt er problematisk for hipsterne; ironisk distanse og det der;


Hipsteren vil nok ikke ønske stor ståhei rundt sin bortgang, og som alt annet vil dette være et statement;


Jeg merker jo at jeg kan hake av en del bokser selv her, men;


Og;


Meta, ass. Og, til slutt;


lol;

2 kommentarer:

  1. Zooey D. er nok din type kvinne,min venn. 500 days of summer-dama. Ler av Hipsterkitty på forelesnig;

    SvarSlett
  2. dette er fortsatt nytt for meg, men youtube kunne opplyse (vise) at hun har pannelugg. så, litt skeptisk.
    jeg, for min del, ler av Hipster Kitty - ironisk;

    SvarSlett