fredag 27. mai 2011

Bloggkonspirasjonell eksamensvaktering

Velkommen tilbake til livet, liksom. Nå har jeg lekt voksen i nesten en uke; stått opp når jeg ellers pleier å legge meg, deltatt i morgenrushet på banen - jeg har jobbet. Som eksamensvakt. Som i utgangspunktet sikkert høres ganske avslappende ut; få betalt for ikke å gjøre noe. La meg korrigere den misforståelsen. Jeg har sikkert båret og koblet til en million PCer rundt omkring (de ba meg ta meg av de mest fysiske strabasene, av åpenbare grunner); hatt et såre strev med å følge med om Administrasjon.Kvinnefronten er i lokalet, sånn at jeg må gjemme ipoden jeg drister meg til å smuglytte på; reise meg og hjelpe disse, utelukkende mindre intellektuelt begavende, små barna med å logge seg inn og lagre Worddokumenter; og, ellers utelukkende se tomt ut i luften.  Det er til å ta sin død av, hadde vi ikke fått kake til lunsj.

"Seize the day or die regretting"
(Avenged Sevenfold, emolol)
- tatovert på nakke.
Men, de er jo svært morsomme disse barna. De bruker lættis uten ironi, whitetrashtøsene har dypsindige sitater tatovert på korsrygg og nakke - de viser masse hud - og gutta starter eksamen med en høneblund. En medvaktinne hadde fått et spørsmål om hvorfor eksamen var på et annet språk - det var nynorsk... Ikke at det kan kalles eksamen lenger; barna får ha med læreboka, notater, tidligere eksamensoppgaver og jeg vet ikke hva. Likevel fortoner det seg lettere problematisk, dette her. I går måtte jeg gjemme meg på do en stund, hente meg inn igjen litt. Heldigvis har jeg med bloggofonen, så jeg kan surfe på face.

Likevel, jeg lever for slike moments som da en av klassens tåkehoder, han som kommer uten noe annet enn seg selv og joggebuksa si, fem minutter før ting skal til å starte. "Skjer 'a?" "Chillern da" "Erru klar, eller?" "Neiass, hakke gjort en dritt, jegass" "Sjælass". Så skal han sette seg, men ser noe han ikke har sett før: "Hva er det greiene der, 'a?" Idet dette er en IKT-basert (faktisk, det stod på alle oppslagene på veggen; basertheten sprer seg) eksamen, er det plassert en masse trådløse modem rundt omkring i lokalet. Disse er festet på mikrofonlignende stativer. En av de mer kunnskapsmessig bemidlede ser sitt snitt til å komme med et lite stikk til en av de kule: "Du skjønner, det er løgndetektorer, som avslører juks" "SERRI?! Detta er det sjukeste opplegget jeg har vært med på noensinne ass". Han gikk tidlig...

Jeg satt altså midt oppi dette her, storøyd, og var lykkelig for en stakket stund. Ellers benyttes lunsjpausen i friluft, diskuterende Illuminati og andre konspirasjoner, det hjelper også på - det er enighet om jødelobbyens kontroll over menneskeheten.


Etter den harde påkjenningen, sov jeg elleve timer i natt, og unnet meg småfrekk skoshopping med Per, før jeg stakk på skol1. Satser på at kidsa blir imponert når jeg skal tilbake neste uke, med nye sko og greier. 

2 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til i morgen. Jeg skal ha eksamen sammen med små barn av typen 90- og 91-modeller, ex.phill eksamen. Håper vi får spørsmål om hva en "mento" er

    Jeg er gæmmæl ass, for jeg vet at det heter "mentor" og ikke mento. I tillegg vet jeg hva forskjellen på de to også er..

    SvarSlett
  2. jeg skal ha eksamen med byggfag, og håper jeg får snekret litt jeg også

    SvarSlett