fredag 8. juli 2011

Mann søker ... fjernkontroll m.m.

Nattesøvnens dødstalisman
Av og til får jeg inntrykket av at jeg ikke gjør annet enn å lete etter et eller annet. De siste døgnene har jeg brukt på å endevende rommet etter Get-fjernkontrollen. Det sies at hankjønnet ikke kan lete - det medfører riktighet; skulle jeg komme til å slumpe borti søkets objekt, er det sjelden som resultat av et nitidig, systematisk søk. Og, grunnen til at man alltid finner det man leter etter på det siste stedet man ser, er jo fordi man gjerne slutter å lete etter man har funnet denne tingen som driver en til vanvidd.

Google, ass
Følgende er en ikke-prioritert liste over ting jeg har lett etter i mitt liv: nøklene; lommeboken; laderen; mobilen; inspirasjon; motivasjon; disiplin; antrekket; vorspielet; festen; nachspielet; sveisen; tannbørsten; kodebrikken til nettbanken; passasjen jeg leste et sted, som jeg egentlig vet, men som jeg må kildeføre; t-banestasjonen; veien hjem; veien videre på Halo; Flaten; kvinnen; dagens middag; penger jeg ikke visste jeg hadde i lommer jeg ikke visste jeg hadde; orden i tilværelsen; en taxi; en pirattaxi; billig øl; tak over hodet; en sofa til å sove ut rusen på; lunheten; Per, på generell basis; feriens bok; DVDen som ikke ligger i coverets sitt; hullet i samlingen; skjeen; bankkortet; medlemskortet; trikkebilletten; flyutgangen; avkjørselen; parkeringsplass; et toalett, ; livets lydspor; spor; veien ut av fortiden; veien inn i fremtiden; unggutter på CM; yngre gutter på FM; arabiske gloser; norske synonymer; engelske idiomer; secret tape; åpningsreplikken; punch-linen; unnskyldningen; Asgeir et sted i moshpiten på Hultsfred; Epitaph records på Sunset Blvd.; NYPD Blue på DVD; meningen med livet.

I natt fant jeg fjernkontrollen da jeg pakket bagen min. Den lå i sokkehylla i skapet. Jeg gir opp.

Dette kom opp når jeg søkte på Get fjernkontroll - tilfeldig? neppe.

Og, Villas Boas-person, nå kan du også sparke i gang vår silly season. Jeg er så spent at jeg nesten må begynne en save på FM. Men det har jeg jo ikke tid til, midt oppi tdf.

1 kommentar: