mandag 20. juni 2011

Dyr er ikke mat (jo)

Vegetarnett.
Man havnet på ... Oslo vegetarfestival (se på program). Tro det den som kan; jeg kaller det research.

Og den levde svært så fint opp til forventningene: Alle hadde dreads og så veldig sultne ut; maten var ikke så veldig god siden den ikke hadde kjøtt i seg, og hovedstadens subkulturer var godt representert. Dette fant selvfølgelig sted knapt et steinkast fra Grüner, sånn at det var kort vei for alle bydelsbeboerne som uansett skulle dit. Her endte jeg opp som den radikale, unntaket - men de syntes ikke det var gøy å tulle med hva slags kjøtt burgeren var lagd av. Vurderte å kjøpe meg en propagandatrøye som ironisk statement, men lot det være. Jeg fikk også bekreftet tesen om at gutter blir vegetarianere hvis de har kjæreste som er noe lignende - selvfølgelig gjør de det. Også solgte de Cola der, det syntes jeg var veldig festlig (meta). 

Jeg ble imidlertid ikke overbevist og spiste bacon til frokost med et fett smil om munnen.

Kjøttdoping er helt sikkert et problem.

Senere forsøkte jeg å komme meg inn på Blå (utvide horisontene), men ble stoppet i døra fordi jeg ikke så hip nok ut. Neida, det var kø. Men overhørte to kids på veien dit, som forsøkte å sjekke opp to svenskinner langs Akerselva. Da åpningsreplikken "damer, damer, damer!" ble møtt med et lydløst care, ble han ene så indignert at ikke kunne annet enn å utbryte: "Ååå, løøøøø. Overlegen ass." #livet

Også så jeg to emoer, hvorav den ene ordnet sveisen i speilet. Jeg koste meg masse da.

Osloemoer.

I morra, altså idag, skal jeg på skatedemoinnspilling. Satser på å komme tidlig så jeg får kapret masse gratis stickers.Tror dermed jeg har blitt fjorten igjen.

1 kommentar:

  1. må nok skuffe deg å si at dyr er ikke menneskemat. gjør litt research da dude. les deg opp litt :) og finn ut at ditt og andres kjøttkondum skader dyrene, menneskene på denne jorda og miljøet.

    SvarSlett